Neden buradasın?

Osman Esad
3 min readMay 3, 2024

“Why are you here?”

Günün bitmesinin en güzel yanı yarın yeniden başlayacak olması mı?

Son zamanlarda yeniden girdiğim bir döngünün içerisindeyim. Tekrar eden bir döngü. Tik tak tik tak. Zaman ilerliyor ama sanki biraz bir şeyler farklı yaşansada olaylar ve yaşadığımız duygular tekrar ediyor. Mevsimler gibiyiz. Her zaman farklı bir modu tekrar tekrar yaşıyoruz.

O kadar çok küfür etmek istiyorum ki! Çok edepli biriyim. Siktir lan!

Birine bir vasıf verin ve olacakları görün. Neden aynı seviyede, dilde, kafada, düşüncede buluşamıyoruz? S.. L..!

Problemlerimiz var. Hepimizin var. Ama bunları ortak olduğumuz alanlarda neden sadece biz yaşıyoruz gibi davranıp çevremizdekilerin de içine edilmiş hayatlarının içlerine birde biz ediyoruz?

Ben bittim sende bit. Ben kötüyüm sende kötü olmalısın. Sen gülemezsin, sen sohbet edemezsin, sen konuşamazsın, sen bilemezsin, sen sen…

Bıraksana mutlu olabildiği anlarda mutlu olsun insanlar. Zaten kaçmak için var oluyoruz bir yerlerde. Neden zorlaştırıyoruz? Çünkü sen dinliyorsun ama o dinlemiyor, çünkü sen kabul ediyorsun ama o etmiyor, çünkü çünkü… A… K..

Tarafız, tek taraflıyız, taraf olmalıyız. Dinleyemeyiz. Biz haklıyız. Sen kadınsın, sen erkeksin, sen eşisin, sen sevigilisin, sen dostu, sen kölesi sen sen… S… L..

Ne oldu? Ne geçti eline? Değdi mi anlık öfke, kavga, sinir, gülmek, konuşmak, tavır almak, laf yapmak? Karşındaki yok artık aferin. Sildin bir insanı daha. Kaybettik güzeli de kötüyüde. Benide kaybettin, kendinide.

Neden buradayım? Neden böyle davranıyorum? Neden a… k…

Neden böyle davranıyorlar? Ben burdayım onlar hep orada hep bana karşı?

Devrediyor olaylar, insanlar. Sen neredesin? Neden biraz mutlu olamıyorsun? Benim sorunum muydu ailen, paran, sevgilin, işin, kumarın, hayatın?

Pes mi edelim? Sevmeyelim mi? Çalışmayalım mı? Konuşmayalım mı? Öfkelenmeyelim mi? Susalım mı? Sorgulamadan. Hep sen haklısın? Hep senin problemlerin var?

Neden hep karşımızdakinden yukarıda olmalıyız? Neden altta kalamıyoruz? Neden seviyemizi düşürmüyoruz? Neden baskın olmaya çalışıyoruz?

“Senin fare kovalamışlığın kadar benim kedi s… var!”

Tamam en tecrübeli sensin, en iyisini sen biliyorsun, en tehlikeli sensin a… k…

Paylaşmak yok, konuşmak yok, sevmek yok.

Neden buradayım? Neden buradasın?

Git, defol git, s… g…

Katlanıyoruz. Alışıyoruz ve katlanıyoruz. Dayanıyoruz birbirimize. Seviyoruz ve nefret ediyoruz.

Hep bir koz var elimizde. Bugün çok güldüm ama yarın gülemezsin. Bitirdim seni. Mutlu olamazsınız. Çünkü ben değilim. S… g.. o zaman, bırak mutlu olanlar kalsın ve batırsın.

Korkuyorum.

Sevmekten, aşık olmaktan, konuşmaktan, küfür etmekten, kırmaktan, paylaşmaktan, seviyemden, aklımdan, düşüncelerimden korkuyorum.

Çok düşünüyorsun. Kafana takma bu kadar? Boş versene. Yaşasana. Sevsene, konuşsana, paylaşsana…

İletişim. Tek derdimiz bu mu? Kültür, ahlak, edep, sevgi…

Sabırlı olmalısın! S… L..

Orada bir yerde olduğunu sandığımız tanrı çoktan s.. et.. bizi. Ne sabrından bahsediyoruz?

Kurallar olmazsa hepmiz birer hayvan olurduk! Hayvanlar gibi yaşardık. Kimileri yaşıyor. Kafaları rahat. Ne ahlak, ne kültür, ne edep, ne saygı, ne empati, ne.. ne…

Neden yazıyorum? Neden devam ediyorum? Neden buradayım hala? Nedenlerini bildiğimi sandığım ve hala anlamadığım nedenlerden dolayı buradayım.

Sevilmek çok kolay ve güzel ama sevemiyorum.

Bu bir neden mi? Bilmiyorum?

Git. Git ve sev. Git ve öğren, yaşa, dene, başar, kaybet, batır. Dön. Nasıl olsa bu hayatta dönüyoruz. Tekrar ediyoruz. Belki biraz farklı yaşıyoruz ama zaman tik tak tik tak, tekrar ve tekrar. Taki ölene kadar.

Neden buradaydım?

Gelsin, hayat bildiği gibi gelsin
İşimiz bu, yaşamak
Unuttum bildiğimi doğarken
Umudum, ölmeden hatırlamak

Esenlikle kal…

Başka bir diyar “Zirvedeyim?

--

--